Hvad er Body SDS? [Del 3:] Den holistiske del



I sidste indlæg snakkede jeg om selve teknikken i Body SDS. Den er essentiel - især til en fysisk problematik. Men ofte er det svært at adskille det fysiske fra det psykiske og det er derfor vigtigt at have redskaber til at kunne komme hele vejen rundt om et problem eller tema.

Her er tredje del af min guide til hvad, Body SDS er - om de ekstra, holistiske muligheder du har i behandlingen.

Læs mere

Nærbillede af Body SDS-behandling

Hvad er Body SDS? [del 2:] Teknikken



Som jeg ser det, er det en blanding af et par håndfulde ting. Her er anden del af min guide til hvad, du får med i pakken med Body SDS - om selve fundamentet i behandlingen.

Læs mere

Andreas behandler i lyse omgivelser

Hvad er Body SDS? -del 1: Grund til forvirring



Body SDS er en pakke af mange ting. Det betyder, at folk bruger det individuelt og derfor hører man en del forskellige ting om behandlingen. Det kan måske gøre det forvirrende - svært at vide, hvad man kan forvente eller om behandlingen passer til én. Her er første afsnit i min guide til hvad Body SDS er!

Læs mere

7 råd til styrketræning uden skader



1) Træn varieret

- Det her skal hverken tale for eller imod bestemte træningsformer. Jeg er tilhænger af alle måder at bruge kroppen på. Dog ikke allermest af styrketræning med maskiner, fordi jeg ofte ser manglende variation og derfor skader. Læs mere

Citroner er sure – men basedannende



At kostens ph-værdi har sammenhæng med sundhed, bygger på den observation at langt de fleste sygdomme og skavanker er syre-tilstande. Det gælder både inflammation, og dermed spændinger og skævheder, men også livsstilssygdomme som fx gigt.Læs mere

Humus af kikærter og tahin

Lav vegansk pålæg



Vil man for en periode undgå mejeriprodukter, kan det være nødvendigt med et alternativ til pålæg. Det handler om at spise letfordøjelig kost med færre affaldsstoffer og mærke det overskud kroppen får. Og så skader lidt variation fra ostemadderne heller ikke.Læs mere

Hvorfor undgå mælk?



På mælkekartonen står der "naturlig rig på protein, calcium og vitamin b12". Og vi har tidligere lært, at vi skal drikke en halv liter om dagen. Hvorfor er mælk så det nye sorte får?Læs mere

Dadelkugler uden sukker eller mel

Lav sødt uden sukker



Bliver SØDE SAGER og ‘treats’ ligefrem sunde af ikke at indeholde sukker? Nej, nok ikke. Men de færreste undgår at forkæle sig selv med søde sager, og det synes jeg heller ikke er meningen. Her er derfor lidt opskrifter på treats uden sukker eller mel.Læs mere

Hvorfor undgå sukker?



- blodsukkerets ABC og lidt om begrebet “hurtige kulhydrater”.

De fleste ved, at SUKKER er en af de helt store syndere i kosten. Men udover raffineret hvid sukker, er der alle mulige slags sukker - ikke bare i frugt men alle kulhydrater omsættes i princippet til sukkerstoffer. Det betyder selvfølgelig ikke, vi skal undgå alle kulhydrater. Så hvordan og hvorfor skelner vi?Læs mere

Hvorfor undgå mel?



Fordøjelses-systemet er kroppens motor - og en vigtig og meget konkret faktor for vores energi og velvære. Her er lidt om hvorfor noget er hårdere at fordøje end andet.Læs mere