Body SDS ledfrigørelse

Hvorfor knækker leddene?



Leddene giver ofte et 'knæk' i en Body SDS behandling.
For nogen er de ikoniske knæklyde dejlige, mens andre synes, de lyder lidt ulækre.

Igennem tiden har knæklyden også delt vandende, hvad angår sundheds-anbefalinger. Der er mange misvisende myter, og jeg får ofte spørgsmålet om, hvad det egentlig er der sker, når et led knækker.

Her er forklaring samt lidt do’s and dont’s.

Læs mere

Body SDS, angst, kropsterapi, behandling,

Angst og Body SDS



Hvad er angst? Og hvordan behandler Body SDS angst?

Angst er et rigtig godt eksempel på, hvor meget krop og psyke hænger sammen. Det er et tema, der ligger mig meget på sinde - både fordi det er aktuelt i større eller mindre grad for de fleste “moderne mennesker” og fordi det er vigtigt at snakke om. Og så fordi jeg føler, jeg har en ret god fornemmelse for det, efter tidligere selv at have haft meget angst.

Læs mere

Hvad er Body SDS? [Del 3:] Den holistiske del



I sidste indlæg snakkede jeg om selve teknikken i Body SDS. Den er essentiel - især til en fysisk problematik. Men ofte er det svært at adskille det fysiske fra det psykiske og det er derfor vigtigt at have redskaber til at kunne komme hele vejen rundt om et problem eller tema.

Her er tredje del af min guide til hvad, Body SDS er - om de ekstra, holistiske muligheder du har i behandlingen.

Læs mere

Nærbillede af Body SDS-behandling

Hvad er Body SDS? [del 2:] Teknikken



Som jeg ser det, er det en blanding af et par håndfulde ting. Her er anden del af min guide til hvad, du får med i pakken med Body SDS - om selve fundamentet i behandlingen.

Læs mere

Andreas behandler i lyse omgivelser

Hvad er Body SDS? [del 1:] Grund til forvirring



Body SDS er en pakke af mange ting. Det betyder, at folk bruger det individuelt og derfor hører man en del forskellige ting om behandlingen. Det kan måske gøre det forvirrende - svært at vide, hvad man kan forvente eller om behandlingen passer til én. Her er første afsnit i min guide til hvad Body SDS er!

Læs mere

7 råd til styrketræning uden skader



1) Træn varieret

Det må nærmest være den røde tråd i dette indlæg. Det her skal hverken tale for eller imod bestemte træningsformer. Jeg er tilhænger af alle måder at bruge kroppen på. Jeg er ikke den største fan af styrketræning, og slet ikke med maskiner - men den træning har også sine fordele. Bare vær opmærksom på at variere rækkefølge, tempo, antal gentagelser - og find meget gerne flere forskellige metoder til samme muskler, så du kan variere din udfordring af kroppen. Her kan du læse mere om hvordan...Læs mere

Citroner er sure – men basedannende



Hvad er helsekost? En af vinklerne er at kigge på syre-/basebalancen.
At kostens ph-værdi har sammenhæng med sundhed, bygger på den observation at langt de fleste sygdomme og skavanker er syre-tilstande. Det gælder både inflammation, og dermed spændinger og skævheder, men også livsstilssygdomme som fx gigt. Det er en forholdsvis ny viden, men meget lovende, logisk og lige til at gå til.Læs mere

Humus af kikærter og tahin

Lav vegansk pålæg



Vil man for en periode undgå mejeriprodukter, kan det være nødvendigt med et alternativ til pålæg. Det handler om at spise letfordøjelig kost med færre affaldsstoffer og mærke det overskud kroppen får. Og så skader lidt variation fra ostemadderne heller ikke.Læs mere

Hvorfor undgå mælk?



På mælkekartonen står der "naturlig rig på protein, calcium og vitamin b12". Og vi har tidligere lært, at vi skal drikke en halv liter om dagen. Hvorfor er mælk så det nye sorte får?Læs mere

Dadelkugler uden sukker eller mel

Lav sødt uden sukker



Bliver SØDE SAGER og ‘treats’ ligefrem sunde af ikke at indeholde sukker? Nej, nok ikke. Men de færreste undgår at forkæle sig selv med søde sager, og det synes jeg heller ikke er meningen. Her er derfor lidt opskrifter på treats uden sukker eller mel.Læs mere