7 råd til styrketræning uden skader

1) Træn varieret

Det må nærmest være den røde tråd i dette indlæg. Det her skal hverken tale for eller imod bestemte træningsformer. Jeg er tilhænger af alle måder at bruge kroppen på. Jeg er ikke den største fan af styrketræning, og slet ikke med maskiner - men den træning har også sine fordele. Bare vær opmærksom på at variere rækkefølge, tempo, antal gentagelser - og find meget gerne flere forskellige metoder til samme muskler, så du kan variere din udfordring af kroppen. Her kan du læse mere om hvordan...Læs mere


Citroner er sure - men basedannende

At kostens ph-værdi har sammenhæng med sundhed bygger på den observation at langt de fleste sygdomme og skavanker er syre-tilstande. Det gælder både inflammation, og dermed spændinger og skævheder, men også livsstilssygdomme som fx gigt. Det er en forholdsvis ny viden, men meget lovende, logisk og lige til at gå til.Læs mere


Humus af kikærter og tahin

Lav vegansk pålæg

Vil man for en periode undgå mejeriprodukter, kan det være nødvendigt med et alternativ til pålæg. Det handler om at spise letfordøjelig kost med færre affaldsstoffer og mærke det overskud kroppen får. Og så skader lidt variation fra ostemadderne heller ikke.Læs mere


Hvorfor undgå mælk?

På mælkekartonen står der "naturlig rig på protein, calcium og vitamin b12". Og vi har tidligere lært, at vi skal drikke en halv liter om dagen. Hvorfor er mælk så det nye sorte får?Læs mere


Dadelkugler uden sukker eller mel

Lav sødt uden sukker

Bliver SØDE SAGER og ‘treats’ ligefrem sunde af ikke at indeholde sukker? Nej, nok ikke. Men de færreste undgår at forkæle sig selv med søde sager, og det synes jeg heller ikke er meningen. Her er derfor lidt opskrifter på treats uden sukker eller mel.Læs mere


Hvorfor undgå sukker?

- blodsukkerets ABC og lidt om begrebet “hurtige kulhydrater”.

De fleste ved, at SUKKER er en af de helt store syndere i kosten. Men udover raffineret hvid sukker, er der alle mulige slags sukker - ikke bare i frugt men alle kulhydrater omsættes i princippet til sukkerstoffer. Det betyder selvfølgelig ikke, vi skal undgå alle kulhydrater. Så hvordan og hvorfor skelner vi?Læs mere


Hvorfor undgå mel?

Fordøjelses-systemet er kroppens motor - og en vigtig og meget konkret faktor for vores energi og velvære. Her er lidt om hvorfor noget er hårdere at fordøje end andet.Læs mere


Opskrifter på brød uden mel

Her er et par nemme og lækre opskrifter på brød uden mel - både knækbrød af frø og kerner og boller af grød. At undgå mel er noget, jeg ofte vender tilbage til i min kostvejledning af klienter for at lette fordøjelsessystemet - så jeg synes, et par af mine yndlingsopskrifter skulle ligge tilgængelige. Så kan du nyde friskbagt brød, uden tunge og hurtige kulhydrater, på rekordtid. Velbekomme!Læs mere


Yalda

Efter bare én gang hos Andreas kan jeg mærke en kæmpe forskel i min skulder som jeg har en forkalkning i. Ingen anden behandler har kunne formå at gør noget ved smerterne. Sidste udvej er operation og indtil da gigtpiller imod smerterne. Nu er det ca. 2 uger siden jeg var hos Andreas og ikke en eneste gigtpille er taget og smerterne er reduceret en del! Kan det virkelig passe, glæder mig så meget til næste gang.
Læs mere


Sita

Jeg blev anbefalet Body SDS og netop Kropsrummet i et GoMore lift mellem Odense og København, hvor jeg snakkede med en med passager om min skade med plexus brachialis.Læs mere


Marie-Louise

Efter flere år med uro i min højre side og mange undersøgelser i det etableret sundhedssystem blev jeg anbefalet at prøve en behandling hos Andreas. En første behandling i ultimo2014, som skulle vise sig at være en af mange - og i dag snart to år efter kommer jeg jævnligt til behandlinger.

Læs mere


Mai

Jeg har altid trænet meget og ønskede derfor et godt behandlingsted, som kunne medvirke til at holde mig skadesfri og optimere min restitution. Jeg har også døjet rigtig meget med hovedpine, som jeg håbede på at kunne få afhjulpet ved behandlingen.Læs mere